Home      Introductie      Duiven      Prestaties      Nieuws      Foto's      Contact    
 
Nieuws
 

Nieuwe lay-out website

14-7-2012

Door het afgelassen van de eerste jonge duivenvlucht had ik vandaag eindelijk tijd om van het klaarliggende ontwerp een site te bouwen.

Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel. Op 'normale' zaterdagen kom ik er niet aan toe, doordeweeks op werkdagen ben ik al helemaal veel te druk om aan een eigen site te werken.

Maar nu heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eigen site te restylen, dat was wel nodig eigenlijk. Inhoudelijk heeft er nog niet echt een update plaatsgevonden, maar dat hoop ik ook toch wel binnenkort te doen.

Vandaag was dus een vluchtloze dag midden in het vliegseizoen. Gisteren werd rond de middag via Teletekst bekend dat diverse afdelingen/regio's de jonge duivenvluchten wegens de weersverwachting annuleerden of een dag later inkorven.

Hoewel de weersvoorspellingen inderdaad niet best waren, vond en vind ik besluiten van afgelastingen voorbarig. Je kunt immers achteraf pas zeggen of er inderdaad geen enkele mogelijkheid was om te lossen. Hoe vaak gebeurt het niet dat het twijfelachtig is en de volgende dag toch prachtweer met een (vaak) supersnel concours. Ook andersom gebeurt het, de verwachting is prachtig duivenweer, maar een één of andere storing gooit er zoveel regen uit dat de vlucht amper of geen doorgang heeft.

Achteraf hebben ze goed gegokt, want er kon vanwege alle regen op de vlieglijn echt niet gelost worden, maar ik blijf van mening dat het annuleren van een vlucht met deze weersverwachtingen altijd te voorbarig is. Er is immers niets veranderlijker dan het weer!

 
<<< Terug
 
 
ACTUEEL
 
Laatste vlucht 2017
9-9-2017
Goed resultaat, slecht gevoel....
lees meer >>
 
Alweer een mooie referentie!
3-9-2017
Ook mooi!...
lees meer >>
 
Trein weer op stoom?
3-9-2017
Tja, zo gaat het dus......
lees meer >>
 
Waar is de logica?
29-6-2017
En waar kan ik inkorven?...
lees meer >>
 
Referenties
26-6-2017
1e Bourges CC Rhenen-Ingen-Elst...
lees meer >>